תהליך בניית אתר אינטרנט חייב להתחיל
בתכנון ובהבניה נכונה של המסרים השיווקיים, ולהמשיך בכתיבה של התוכן המתאים לאתר,
כשהעיצוב והפיתוח מגיעים רק בהמשך. רוצה לכתוב תוכן לאתרים שעושה את העבודה? זו
הדרך, בלי קיצורים
![]() |
קופירייטינג וכתיבה של תוכן לאתר: הכל מתחיל בבריף
|
שלושת השלבים הראשונים בתהליך
בניית אתר אינטרנט מתמקדים בהבניה ומיקוד של המסרים השיווקיים (מיד נסביר איך
בדיוק עושים את זה, וזה באמת לא מסובך כמו שזה נשמע), כשהמטרה היא ליצור מסמך
בריף, המתמצת את הנקודות המרכזיות הנוגעות למוצר או השירות שאתה מספק, ואת המאפיינים
העיקריים של קהל היעד שלך. רוצה לכתוב תוכן לאתרים שעושה את העבודה? זו הדרך, בלי
קיצורים.
תכנון כתיבת תוכן אתר אינטרנט: להגיע לבריף
1.
הכר את
עצמך. זהו השלב הראשון בכל תהליך של הבניית מסרים
שיווקיים. בשיווק קוראים לזה SWOT: חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות. הכן
מסמך המפרט בנקודות כל אחת מהקטגוריות – מה החוזקות שלך? מה החולשות שלך? אילו
איומים עשויים להשפיע עליך או על הפעילות שלך? איזה הזדמנויות יש כאן בשבילך?
המסמך יסייע להתמקד ולהבין מה המסרים המרכזיים שצריכים להופיע בתוכן לאתר אינטרנט
או כל תוכן שיווקי אחר.
2. הכר
את קהל היעד. כדי לפנות לקהל היעד במסר הנכון, רצוי לברר מיהו
אותו קהל. מה מאפיין אותם? האם מדובר בגברים, נשים או כולם? מה טווח הגילאים
המדובר? היכן הם ממוקמים? מה הם רוצים לקבל ממך? מה חשוב להם? מה הם חושבים על
עצמם, ומה אתה חושב עליהם? האם הם מונעים יותר על ידי רגש או על ידי היגיון? האם
הם מעוניינים יותר ברווח כספי או בפתרון של בעיה? בדומה למסמך ה-SWOT, גם כאן
כדאי ליצור מסמך המסכם בנקודות את התשובות לשאלות הללו ולשאלות נוספות הנראות לך
רלוונטיות.
3.
גבש
בריף. בריף הוא תמצית של הנקודות המרכזיות שעלו
מתהליך ה-SWOT ומניתוח קהל היעד, המסכם את הנושאים העיקריים החשובים ומבנה את המסרים המרכזיים לקראת כתיבה של תוכן לאתר אינטרנט, קופירייטינג ותוכן שיווקי באופן כללי. הבריף כולל בקצרה את כל מה שצריך
לדעת על המוצר או השירות שלך ועל קהל היעד. הוא דרוש לכל קופירייטר, עורך או כותב תוכן לצורך קופירייטינג, כתיבת תוכן לאתר או תוכן שיווקי בדפוס, ובהמשך עובר גם לידי המעצב.
בכתבה הבאה:
רגע לפני תחילת קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר האינטרנט: איפה אפשר לראות דוגמאות לאתרים לצורך השראה, ואיך מתכננים אתר טוב יותר מזה של המתחרים שלכם?

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה