לקוח טיפוסי שנתקל בחומר פרסומי, אתר
אינטרנט, באנר שקפץ לו על המסך או מודעת פייסבוק, הוא במקרה הטוב אדיש, ובמקרה הרע
– עוין. לא מעניין אותו לשמוע מה גרם לכם להקים את החברה, וגם לא מה האג'נדה שלכם
או כמה המוצר שלכם הוא חדשני. הוא רוצה לדעת רק דבר אחד: מה הוא מרוויח מזה?
באופן כללי, אנשים אוהבים לדבר על עצמם. זה בולט במיוחד בקופירייטינג לחומרים שיווקיים של עסקים, חברות וארגונים, שנוטים למלא כל ברושור, באנר או אתר אינטרנט בכל המידע האפשרי על עצמם: מתי הוקמו, למה זה קרה, מה החזון לעתיד ומה יש ליו"ר שלהם להגיד על זה. קופירייטינג של תוכן שיווקי או תוכן לאתרים משקף פעמים רבות את הנטייה המוזרה לכתוב בעיקר על החברה ולשכוח את הלקוח, כשהתופעה נפוצה במיוחד באתרי אינטרנט, ואפילו במודעות פרסום כמו מודעות גוגל, מודעות פייסבוק ובאנרים.
קופירייטינג שמתמקד בחברה לא מדבר אל הקורא
ראו למשל את האתר של חברת מי
נתניה, שנפתח במסר המרכזי: "ברוכים הבאים לאתר של חברת מי נתניה", וממשיך בפסקה הבאה: "חברת מי נתניה (2003)
בע"מ הוקמה בשנת 2003 כתאגיד מים וביוב עירוני, בהתאם
להוראות חוק תאגידי מים וביוב שחוקקה כנסת ישראל בשנת 2001. על פי חוק זה, מחויבת
כל רשות מקומית בישראל, להקים תאגיד מים וביוב, שיפעל בנפרד מהרשות, ויאפשר את
שדרוג התשתיות המים והביוב ושיפור השירות".למי שזה עדיין לא מספק את סקרנותו באשר לחברת מי נתניה, יש באתר תפריט שלם אודות החברה, הכולל את חזון החברה, דבר ראש העירייה, דבר המנכ"ל, דבר יו"ר הדירקטוריון, פירוט בעלי התפקידים וחברי הדירקטוריון, המבנה הארגוני של החברה ועוד ועוד.
אכן, מרתק.
אין ספק שבחברת מי נתניה כולם מאוד מרוצים מהאתר, אבל מה יוצא מזה ללקוחות החברה?
מה הלקוח שלכם באמת רוצה?
לקוח טיפוסי שנתקל בחומר פרסומי, אתר אינטרנט, באנר שקפץ לו על המסך
או מודעת פייסבוק, הוא במקרה הטוב אדיש, ובמקרה הרע – עוין. הוא לא ביקש לקרוא על
החברה שלך ובוודאי שלא הזמין פרסומת לבקר במסך המחשב שלו. לא מעניין אותו לשמוע מה
גרם לכם להקים את החברה, וגם לא מה האג'נדה שלכם או כמה המוצר שלכם הוא חדשני. אין
לו זמן להתחיל לקרוא כמויות אדירות של מידע עליכם, כשהוא במצב שהוא אפילו לא יודע
אם הוא זקוק לכם, למוצר או לשירות שאתם מציעים.
הלקוח שלכם רוצה לדעת רק דבר אחד: מה הוא מרוויח מכל הסיפור? לכן כל קופירייטינג וכתיבה של תוכן שיווקי או תוכן לאתרים חייבים להתמקד בלקוח ולא בחברה. כל ברושור, באנר, מודעה או אתר אינטרנט צריכים לדבר אל הלקוח: מה יוצא לו מזה? מה הוא רוצה? מה מעניין אותו? מה היתרונות של המוצר או השירות שלכם עבורו? דברו על עצמכם – ואיבדתם אותו.
הלקוח שלכם רוצה לדעת רק דבר אחד: מה הוא מרוויח מכל הסיפור? לכן כל קופירייטינג וכתיבה של תוכן שיווקי או תוכן לאתרים חייבים להתמקד בלקוח ולא בחברה. כל ברושור, באנר, מודעה או אתר אינטרנט צריכים לדבר אל הלקוח: מה יוצא לו מזה? מה הוא רוצה? מה מעניין אותו? מה היתרונות של המוצר או השירות שלכם עבורו? דברו על עצמכם – ואיבדתם אותו.
איזה סוג של תוכן שיווקי יעשה את העבודה?
האתר
של EMI הוא דוגמא
לתוכן שיווקי שכתוב נכון ופונה אל הלקוח, כשהטקסט באתר האינטרנט נפתח במילים: "כאשר
אתם מחפשים מימון לרכישת בית למגורים או להשקעה, EMI עומדת לצידכם ומאפשרת לכם לקבל עד 90% מימון, בבנקים למשכנתאות. באתר
תמצאו את כל המידע לו אתם זקוקים בתהליך רכישת הבית וקבלת המשכנתא, וכן עומדת
לרשותכם האפשרות ליצור עמנו קשר וליהנות משירות אישי". בדיוק מה שכל לקוח של החברה
רוצה לדעת.
ועוד דוגמאות של תוכן שיווקי טוב הפונה ללקוח:
יש
נכסיםאומניסים
לסיכום:
בקופירייטינג, אל תכתוב את מה שאתה רוצה.
כתוב את מה שהלקוח שלך רוצה לקרוא.
תגיות: