היום כבר לא מספיק ללחוץ "לייק" כדי לראות עדכונים מדף עסקי בפייסבוק. החשיפה האורגנית של הדפים ירדה כמעט לאפס, ויש רק דרך אחת להתגבר על המכשול: כסף
![]() |
| פרסום בפייסבוק: להגיע לקהל יעד ממוקד ורלוונטי |
עד לפני כמה שנים, כמות הדפים העסקיים בפייסבוק לא היתה גדולה, והם היו כלי לפרסום חינמי לחלוטין מבעל העסק לכל מי שהצטרף לדף על ידי "לייק". אלא שכללי המשחק השתנו בשנים האחרונות, שינוי שהחל מאז שפייסבוק השיקה מערכת פרסום בתשלום והורידה את החשיפה האורגנית כמעט לאפס, ובכך לא השאירו לבעלי הדפים העסקיים שום ברירה. מי שרוצה לקבל חשיפות לפוסטים – חייב לשלם עליהן.
אבל יש גם יתרונות
למרות שהחשיפה
בפייסבוק כבר לא ניתנת חינם, לפרסום בתשלום יש גם יתרונות. המרכזי שבהם הוא היכולת
לפלח את המודעה לקהל יעד מדויק לפי מאפיינים דמוגרפיים כמו גיל, מין, ישוב מגורים
או מצב משפחתי, ואפילו לפי תחומי עניין, מקצוע או דפוסי התנהגות, רשימת תפוצה של
כתובות מייל או מספרי טלפון. קידום ממומן מאפשר להגיע גם לאנשים שלא עשו
"לייק" לדף ומעולם לא שמעו על המותג, ולהיחשף בפני מאות, אלפי ועשרות
אלפי גולשים פוטנציאליים. הכל תלוי, כמובן, בתקציב שתהיו מוכנים להשקיע.
תוכן בלי קידום בתשלום הוא חסר משמעות
בסופו של
דבר, פוסטים לא ממומנים בדף עסקי יקבלו כמות זניחה של חשיפות ולא יהיה להם שום אפקט
שיווקי. כדי לקבל חשיפה, אין מנוס מלקדם כל אחד מהם בתשלום – אפילו
בתקציב מינימלי וקידום רק לאוהדים של הדף. פוסטים שלא שווים קידום ממומן באמצעות פרסום בפייסבוק, כנראה שלא
צריכים להופיע בו מלכתחילה.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה