לפצח את מנועי החיפוש: איך מחליטים איזה מילים לקדם בתהליך כתיבה של תוכן לאתר אינטרנט?

 

השלב האחרון בתכנון אתר אינטרנט לפני כתיבת תוכן לאתר ויציאה לעיצוב ופיתוח, הוא בדיקה מעמיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות לקידום האתר במנועי חיפוש, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל. ככה עושים את זה

   
לפני קופירייטינג או כתיבה של תוכן לאתר אינטרנט, גבש רשימה של מילות חיפוש רלוונטיות.
 
  
במאמרים הקודמים ראינו שלפני תחילת תהליך קופירייטינג, כתיבה של תוכן לאתר אינטרנט, עיצוב ופיתוח, תכנון של כל אתר מתחיל במחקר מקדים לצורך הפקת בריף שיווקי ובבחינה של העיצוב והתוכן של האתרים המתחרים. רק אז אפשר לחפש אתרים להשראה ולגבש קונספט כללי. השלב האחרון בתכנון לפני כתיבת תוכן לאתר ויציאה לעיצוב ופיתוח, הוא בדיקה מעמיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות לקידום האתר במנועי חיפוש, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל.
 

אז איך מחליטים אילו מילות חיפוש לקדם בכתיבה של תוכן לאתר אינטרנט?

 
1.  חשוב מה הגולשים מחפשים כשהם זקוקים למוצר או לשירות שלך, והכן רשימה של מילים וביטויים רלוונטיים לתוכן לאתר שלך בכל הווריאציות האפשריות, גם אם הן דומות מאוד. למשל, לאתר מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט, העוסק בכתיבה, עריכה, קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתרים, ביטויים רלוונטיים יהיו: תוכן, קופירייטינג, קופירייטר, תוכן שיווקי, כתיבה שיווקית, כתיבה, עריכה, עריכה לשונית, אתרי אינטרנט, תוכן לאתר אינטרנט, תוכן לאתרים, תוכן לאתרי אינטרנט וכו'.
 
2.  בדוק בשורת החיפוש בגוגל אילו מהביטויים מחופשים יותר מהביטויים הדומים להם. הדרך הכי פשוטה לעשות את זה היא להקליד את תחילת הביטוי במנוע החיפוש של גוגל ולראות היכן כל ביטוי מופיע ברשימה האוטומטית המופיעה מתחת לשורת החיפוש. ככל שביטוי נמצא גבוה יותר ברשימת הביטויים, כך הוא מחופש יותר על ידי הגולשים. לדוגמא: כדי לבדוק איזה מהביטויים הקשורים לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט מחופשים יותר, הקלד "תוכן לאתר" בשורת החיפוש, ומיד ניתן לראות ברשימה האוטומטית כי הביטוי "תוכן לאתרים" מחופש יותר מהביטויים "תוכן לאתר", "תוכן לאתר אינטרנט" ו"תוכן לאתרי אינטרנט". באותו אופן ניתן לראות כי הביטוי "עריכה לשונית" מחופש יותר מהמילה "עריכה", והמילה "קופירייטינג" מחופשת יותר מהמילה "קופירייטר". בכל מקרה כדאי לקדם את הביטוי המפורט יותר כמו "עריכה לשונית" מאשר את המילה "עריכה", כי היא נכללת ממילא בביטוי המפורט וכך רק תגדילו את הסיכוי להיכלל בחיפוש של כל אחד מהביטויים האלה.
3.   דרך נוספת ומדויקת יותר לבדוק אילו ביטויים מחופשים יותר מאחרים היא דרך Google Trends, דרכו ניתן להפיק גרף המעיד על מידת החיפוש של כל ביטוי לעומת האחרים, כולל פילוח לפי אזורים בארץ. כך ניתן למשל לראות שהחיפוש של המילה "קופירייטינג"  או "קופירייטר" זניח לעומת חיפוש המילה "תוכן", אבל המילה "כתיבה" חזקה יותר מהמילה "תוכן" וגם מהביטוי "עריכה לשונית".
 
4.   בהתאם לממצאים, דרג את מילות החיפוש ברשימה שיצרת, כשהמילה או הביטוי המחופשים ביותר נמצאים בראש הרשימה. נדגיש שוב כי רצוי לקדם ביטוי מפורט יותר מאשר ביטוי מצומצם שבכל מקרה נכלל בביטוי המפורט. לכן, כפי שהוסבר מעלה, עדיף לקדם את הביטוי המלא "עריכה לשונית" מאשר רק את המילה "עריכה", את "תוכן שיווקי" מאשר "תוכן", ואת "תוכן לאתר אינטרנט" מאשר "תוכן לאתר", כי מילים אלו נכללות ממילא בביטוי השלם.
 
5.  מתוך מילות החיפוש הרלוונטיות לכתיבת תוכן לאתר שלך, בדוק אילו מילות חיפוש מקודמות באתרי האינטרנט של המתחרים, עד כמה הן מקודמות ובאיזה אופן. איזה מילים מופיעות בתפריטי העמוד הראשי באתרי המתחרים? אילו מילים נכללות בתוכן הכתוב באתר? האם יש מילים המקודמות גם בתפריט התחתון (Footer)? והכי חשוב – אילו מילים או ביטויים רלוונטיים לא מופיעים באתרי המתחרים וכדאי שיופיעו ויקודמו במסגרת כתיבת תוכן לאתר שלך?
    

תוכן לאתר אינטרנט: עכשיו אפשר להתחיל

לאחר גיבוש רשימת המילים והביטויים הרצויים לצורך קידום האתר במנועי חיפוש, אפשר להתחיל בתהליך כתיבת תוכן לאתר האינטרנט שלך. הרשימה שגיבשת תסייע לך לקבוע את כותרות הלשוניות בתפריטי העמוד הראשי, את הניסוח לכותרות ואת שאר התוכן שיופיע באתר. עכשיו, כשאתה מצויד בבריף שיווקי, מידע על האתרים המתחרים, אתרים להשראה ורשימת מילים וביטויים לחיפוש - זה יהיה הרבה יותר קל.
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה